Ruim 150 jaar geleden begon Bolsius als een klein familiebedrijf met één duidelijk doel: de allerbeste kaarsen maken. Met nu meer dan 1.000 werknemers en verrijkt met 150 jaar aan kennis, vakmanschap en ambitie, zijn we nog beter geworden in het creëren van topkwaliteit (geur)kaarsen en geurstokjes. Onze kaarsen branden schoon, zonder vervuilende roet, walm of rook. Het zorgvuldig gevlochten kantoenen lontje – ook wel de kaarsenpit genoemd – zorgt altijd voor een stabiele vlam. En die heerlijke geuren? Die zijn zorgvuldig ontwikkeld in samenwerking met (onze eigen) geurspecialisten, voor de ultieme geurbeleving in jouw huis!
We geven om het leven, daarom maken we onze kaarsen en geurstokjes met liefde, op een eerlijke manier en zonder schade toe te brengen aan mensen, dieren en onze planeet. Daarom kiezen we bewust voor klanten en leveranciers die onze kernwaarden delen. We hechten veel waarde aan het welzijn van onze collega’s, met een sterke focus op ontwikkeling, diversiteit & inclusiviteit. Daarnaast doneren we een deel van onze tijd, producten en financiën aan diverse goede doelen. Zo doen we mee aan 1% for the Planet, staan we op de lokale kerstmarkt en mag iedere werknemer jaarlijks een dag invullen met vrijwilligerswerk!
We werken er hard aan om ons bedrijf en onze producten steeds groener te maken. We optimaliseren onze kaarsenmixen en pionieren met plantaardige oliën, zoals koolzaad- en zonnebloemolie. We kijken niet alleen naar onze ingrediënten, we verbeteren ook onze verpakkingen. Recyclebaar glas en papier, minimaal gebruik van plastic en het voorkomen van afval zijn belangrijk bij het ontwikkelen van nieuwe producten. Daarnaast investeren we in duurzaam transport en recyclen we kaarsresten van de productie.
– Daan Kaptein, Sustainability Manager
Het creëren van producten van onberispelijke kwaliteit in een snel veranderende wereld betekent dat we altijd in transitie en innovatie zijn. Ons toegewijde team maakt niet alleen de veiligste en beste kwaliteit kaarsen die er zijn. Onze impactstrategie is gebaseerd op drie pijlers: reduce, care en engage. Zij begeleiden ons besluitvormingsproces op alle verschillende niveaus. Van het kiezen van leveranciers die materialen uit verantwoorde bronnen leveren die voldoen aan milieu- en sociale normen, tot het verminderen van het energieverbruik en de uitstoot van broeikasgassen, zoals energiezuinige verlichting en apparatuur.